woensdag 18 december 2013

Het verschil tussen mannen en vrouwen - communiceren

Ik ben zeker niet de eerste die heeft opgemerkt dat er wel degelijk een duidelijk verschil is tussen mannen en vrouwen. Ook zeker niet de eerste die hier over schrijft. Maar toch blijft dit voor mij een dagelijks punt van ergernis, of eigenlijk ook fascinatie. Hierbij wil ik wijzen dat zowel mannen als vrouwen vreemde wezen zijn, dus dat ik als vrouw zijnde niet alles ga gooien op de man.

Een vriend van mij liet mij laatst dit filmpje zien (uiteraard laat een man dit aan vrouw zien), maar ik snapte zijn punt wel. Herkende overigens veel van mezelf in de 'vrouw' hier.



Maar het punt dat ik eigenlijk wilde maken is de manier van communiceren. Als een man zin heeft om te langs te komen, zal hij waarschijnlijk sturen (in deze Whatsapp/Facebookmaatschappij) 'Hee, zal ik even langskomen?' (probeert hij zich enigszins in te dekken dat hij niet alleen seks wilt: 'Hee, zal ik een kop thee komen drinken?'). Op zich erg duidelijk. 
Vrouwen pakken dit anders aan. Wij sturen iets in de trant van 'Wat zal ik vanavond eens doen?' of 'Ik heb op zich wel zin om een filmpje te kijken'. Wij wachten tot de man zich aanbiedt om ons avondprogramma te vullen. Hij, ja echt, snapt dit vaak niet. Ze proberen je 'probleem' soms op te lossen door ideeën te geven wat je die avond kunt doen, of, heel typisch, vertellen wat ze zelf gaan doen. De lieve man zal antwoorden van 'ga een serietje kijken', maar botterik (klaarblijkelijk mijn type) zegt 'ik kijk voetbal'. Ze snappen subtiele hints niet.

Oplossing: wees zelf direct. -> Shit is not working, I'm telling you. Ze schrikken er van. 

De vrouw zegt: 'Hee, kom je zo hier chillen?'. Of hij antwoordt een half uur niet, of wordt gaat eerst over zijn avondplanning ouwehoeren. Vervolgens is het antwoord vaak wel ja, maar dat gaat niet zonder slag of stoot. Hierbij wil ik wel wijzen naar het feit dat deze situaties over de beginnende-date-periode gaat. Mocht hij al meerdere malen bij je geweest zijn, dan kan de 'Kom je chillen?' wel. 

Vrouwen zijn niet vaag. Mannen zijn dat. 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten